ABOUT

CONTACT

SUBSCRIBE

ArtNEWS

StopREVIEWS

ARTICLES

EXHIBITIONS

 MARTHA DIMITROPOULOU / ΜΑΡΘΑ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ

 

 TεFRα

 TεFRα: A Contemporary Personal Pompeii / TεFRα: Μια σύγχρονη προσωπική Πομπηία

 

  ILEANA TOUNTA Contemporary Art Center

 

  02.11.2022 – 23.12.2022

 

EPITEBIUM

 

The coals in the fog

Were a rose rooted in your heart

and the ashes covered your face

every morning.

In the shadows of cypress trees

you left the other summer.

 

GiorgosSeferis

 

As soon as I saw Dimitropoulou’s installation TεFRα, compiled of hundreds of hermetic containers made of pine needles, my thoughts turned to meditation attempts and corresponding exercises of mental liberation and relaxation.

 

It is plausible that the sculptor, by constructing 400 urns with the familiar material of pine needles, comments in her own personal way not only on the aspect of mortality and the ephemeral, but also on our primordial relationship with death through the unequal relationship of modern civilization with Nature. Especially when her previous sculptures such as Crown, 2009, Mercedes S500, 2013, Grand Chandelier, 2022 vibrate on the frequency of fetish and supreme consumerism. I believe that the TεFRα installation has every reason to function as the swan song of Dimitropoulou's engagement with this material. It is a dramatic apotheosis of the raw and, at the same time, of the natural: the pine needle as pre-thought, the pine needle as post-desire.

 

With the perfect regularity of a mathematical integral, TεFRα takes us to the fields of infinitesimal calculus but with meditative variables. Each TεFRα-vessel abides as a part of the partition, a three-dimensional δx. The resolution of this mental integration requires the viewer's deep introspection, since each element of the partition directly addresses his or her psyche. The seed of desire. It is certainly an unprecedented form of differential geometry in which the variables are defined in Freudian terms while the function being completed has arguments such as Great/Complete or Zero/Destruction.

 

Dimitrios Antonitsis

 

 

On Wednesday, November02th, from 19:00 to 22:00, Ileana Tounta Contemporary Art Center presents Martha Dimitropoulou’s solo show, titled TεFRα

The exhibitionwill run untilDecember 23th of 2022.

 

Athens, 2022

Visiting hours: Tue - Thu: 15:00 - 20:00, Wed - Fri: 12:00 - 20:00, Saturday: 12:00 - 16:00

 

ΕΠΙΤΥΜΒΙΟ

 

Τα κάρβουνα μες στην ομίχλη

ήτανε ρόδα ριζωμένα μέσα στην καρδιά σου

κι η στάχτη σκέπαζε το πρόσωπό σου

κάθε πρωί.

Μαδώντας ίσκιους από κυπαρίσσια

έφυγες τ' άλλο καλοκαίρι.

 

Γιώργος Σεφέρης

 

Με το που αντίκρυσα την εγκατάσταση TεFRα της Δημητροπούλου με τα εκατοντάδες ερμητικά δοχεία φτιαγμένα από πευκοβελόνες η σκέψη μου ανέτρεξε σε προσπάθειες διαλογισμού, σε ασκήσεις νοητικής απελευθέρωσης και ψυχικής χαλάρωσης. Τόσο οι προ-σκέψεις, όσο και οι επιθυμίες του κάθε επισκέπτη της εγκατάστασης TεFRα θα αισθάνονταν σφραγισμένες με ασφάλεια σε αυτό το ζεν τόπο/τοπίο ώστε να κατανοήσουν την παροδικότητα της ύλης και τη νομοτέλεια της φθοράς.

 

Είναι εύλογο ότι η γλύπτρια κατασκευάζοντας 400 τεφροδόχους με το γνώριμο υλικό της πευκοβελόνας σχολιάζει με τον δικό της προσωπικό τρόπο όχι μόνο τη διάσταση της θνητότητας και του εφήμερου αλλά και την αρχέγονη σχέση μας με τον θάνατο μέσα από την άνιση πάλη του σύγχρονου πολιτισμού με τη φύση.

 

Ειδικά όταν τα προηγούμενα γλυπτά της καλλιτέχνιδος, όπως Crown, 2009, Mercedes S500, 2013, Grand Chandelier, 2014 δονούνται στη συχνότητα του φετίχ και του υπέρτατου καταναλωτισμού. Πιστεύω πως η εγκατάσταση TεFRα έχει κάθε λόγο να αποτελέσει το κύκνειο άσμα της ενασχόλησης της Δημητροπούλου με αυτό το υλικό.

 

Πρόκειται για μια δραματουργική αποθέωση του ακατέργαστου αλλά και ταυτόχρονα του φυσικού: η πευκοβελόνα ως προ-σκέψη, η πευκοβελόνα ως μέτα-επιθυμία. Με τη νομοτέλεια ενός μαθηματικού ολοκληρώματος η TεFRα μας μεταφέρει στα πεδία του απειροστικού λογισμού αλλά με διαλογιστικές μεταβλητές. Η κάθε TεFRα-δόχος αποτελεί και ένα κομμάτι της διαμέρισης, ένα τρισδιάστατο δx. Η επίλυση αυτού του νοητικού ολοκληρώματος απαιτεί τη βαθιά ενδοσκόπηση του θεατή καθότι κάθε στοιχείο της διαμέρισης απευθύνεται άμεσα στο ψυχισμό του. Στη σποδό της επιθυμίας. Σίγουρα είναι μια πρωτόγνωρη μορφή διαφορικής γεωμετρίας που οι μεταβλητές ορίζονται με φροϋδικούς όρους ενώ η συνάρτηση που ολοκληρώνεται έχει ορίσματα όπως το Υψηλό/Τέλειο ή το Μηδέν/ Καταστροφή.

 

Δημήτρης Αντωνίτσης

 

 

Την Τετάρτη 02 Νοεμβρίου, από τις 19:00 έως τις 22:00, εγκαινιάζεται στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα η ατομική έκθεση της Μάρθας Δημητροπούλου με τίτλο TεFRα.

 

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 23 Δεκεμβρίου 2022.

 

Αθήνα, 2022

 

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Πέμπτη 15:00 – 20:00, Τετάρτη – Παρασκευή 12:00 – 20:00, Σάββατο 12:00 – 16:00